Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie określa Regulamin Organizacyjnych uchwalony przez Kolegium Izby na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 5d ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (tj. Dz. U z 2019, poz. 2137 ze zm.):
Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie w ramach swojej działalności obejmuje województwo małopolskie, siedzibą Izby jest miasto Kraków. W ramach Izby działają Zespoły Zamiejscowe, którymi kierują koordynatorzy, realizujące zadania nadzorcze, kontrolne, szkoleniowe i doradcze:
- Zespól Zamiejscowy w Nowym Sączu
- Zespół Zamiejscowy w Oświęcimiu
- Zespół Zamiejscowy w Tarnowie
Organem Izby jest Kolegium Izby w skład którego wchodzą Prezes Izby jako Przewodniczący Kolegium oraz pozostali członkowie.
Pracą Izby kieruje Prezes wybrany w drodze konkursu. Kadencja Prezesa Izby trwa 6 lat.
W razie nieobecności Prezesa, Izbą kieruje Zastępca Prezesa w zakresie określonym przez Prezesa.
W Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie utworzone są następujące komórki, samodzielne stanowiska, zespoły:
- Wydział Kontroli Gospodarki Finansowej kierowany przez Naczelnika Wydziału
- Wydział Informacji, Analiz i Szkoleń kierowany przez Naczelnika Wydziału
- Biuro Izby kierowane przez Kierownika Biura
- Księgowość Izby
- Zespół Radców Prawnych
- Zespoły Zamiejscowe Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w:
- Tarnowie
- Nowym Sączu
- Oświęcimiu
- Samodzielne stanowisko Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- Samodzielne stanowisko Specjalisty do spraw BHP
- Samodzielne stanowisko Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych.
W Izbie działają składy orzekające złożone z trzech członków Kolegium.
Ponadto przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie działa Regionalna Komisja Orzekająca w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, której Izba zapewnia obsługę organizacyjną, prawną i biurową.